Mamy bardzo dobrą wiadomość! Pozycjonowanie nie wymaga ogromnych zasobów, skończenia studiów, drogich narzędzi. Z roku na rok staje się procesem coraz bardziej naturalnym, zgodnym z działaniami podejmowanymi dla ruchu, a nie sztuką samą w sobie.

Zawsze najbardziej bezpiecznym rozwiązaniem jest zatrudnienie dobrej agencji SEO. Jednak z wielu przyczyn firmy podejmują decyzję o samodzielnym pozycjonowaniu lub po prostu chcą rozumieć, co się dzieje.

Ten poradnik powstał dla osób, które:

  • zaczynają przygodę z pozycjonowaniem
  • chcą pozycjonować własne strony
  • lubią wiedzieć więcej o usługach, które zlecają.

Edukację w zakresie SEO warto rozpocząć od artykułu: na czym polega pozycjonowanie stron internetowych, następnie przemyśleć temat wyboru słów kluczowych i optymalizacji strony. Kolejnym krokiem jest poznanie i konfiguracja narzędzi: Google Analytics i Google Webmaster Tools

Jeżeli nasza firma ma charakter lokalny, to polecamy tekst o pozycjonowaniu lokalnym. Dla wszystkich firm ważne jest linkowanie początkowe oraz linkowanie comiesięczne - szczególnie z wykorzystaniem wielu różnych SEO narzędzi.

Jedyną czynnością, którą polecamy zlecić firmie zewnętrznej na każdym etapie, jest audyt seo.

Miłej lektury!

Pozycjonowanie dla początkujących
Audyt SEO
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z. Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to proces oceny strony internetowej, mający na celu zidentyfikowanie obszarów wymagających optymalizacji dla lepszego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania. Na czym polega analiza strony internetowej i jakie aspekty należy wziąć pod uwagę? Z naszego artykułu dowiesz się jak przeprowadzić skuteczny audyt, jaki moment jest najlepszy, aby się na niego zdecydować, oraz poznasz najlepsze praktyki dotyczące analizy witryny.

narzedzia-seo
Najlepsze narzędzia SEO: Przegląd darmowych i płatnych platform, które warto znać

Narzędzia SEO stanowią niezbędny zestaw instrumentów do skutecznego pozycjonowania witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dostarczają wielu niezbędnych danych dotyczących naszej strony, dają wgląd do strategii konkurencji oraz informują o efektach podejmowanych przez nas działań. Usprawniają codzienną pracę specjalistów SEO i pomagają w podejmowaniu decyzji, które mają na celu skuteczne pozycjonowanie. W tym artykule znajdziesz listę najlepszych płatnych i darmowych narzędzi SEO!

SEO copywriting
SEO copywriting – poradnik dla początkujących

SEO copywriting to sztuka tworzenia treści dostosowanych do potrzeb wyszukiwarek i użytkowników. Rozwój technologii i zmieniające się algorytmy sprawiają, że copywriterzy muszą nieustannie doskonalić swoje umiejętności. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym zasadom SEO copywritingu, przedstawimy wskazówki jak tworzyć treści pod SEO oraz z jakich narzędzi powinni korzystać copywriterzy!

SEO Friendly
SEO friendly, czyli jakie? Poradnik jak tworzyć treści przyjazne użytkownikom

Podejście SEO friendly do stron i treści wpływa na zwiększenie ruchu na stronie i widoczności w wyszukiwarce. Tworzenie treści przyjaznych SEO to ciągły proces, który wymaga strategicznego podejścia i zrozumienia ciągle zmieniających się algorytmów wyszukiwarek. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak tworzyć strony przyjazne wyszukiwarkom i użytkownikom, czyli SEO friendly strony, które konwertują!

Google Analytics co to jest
Google Analytics dla początkujących

Analiza prowadzonych działań SEO jest niezbędna do weryfikacji ich efektywności. Możemy wykonać ją m.in. za pomocą Google Analytics. Dzięki temu będziemy mogli przeanalizować ruch na naszej stronie pod kątem charakterystyki odbiorców, ich lokalizacji i zachowania na stronie, a także dowiemy się, o co warto zadbać, by strona była bardziej atrakcyjna.

pozycjonowanie stron internetowych
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Niemal każdy z błyskawicznie rosnącej rzeszy polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Fakt ten pokazuje, że w trosce o swój biznes, warto zadbać o widoczność swojej witryny w wyszukiwarce. Z myślą o osobach chcących samodzielnie pozycjonować stronę, publikujemy obszerny poradnik.

SEO - podstawy optymalizacji stron internetowych
Podstawy optymalizacji stron internetowych pod SEO

Optymalizacja domeny pod kątem wyszukiwarek to niezbędny fundament pod skuteczne pozycjonowanie. Jeśli słowa kluczowe dla naszej strony nie mają sporej konkurencji, sama optymalizacja może znacznie polepszyć pozycję w wyszukiwarkach. Poniżej zebraliśmy elementy, które należy wziąć pod lupę w pierwszej kolejności.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy z konkurencyjnymi stronami? Czy monitorujesz zachowanie swoich rywali? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Najlepiej zacznij to robić już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!

pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak się do niego zabrać?

Szukając w Google konkretnej usługi głównymi kryteriami, jakimi się kierujemy, jest odległość, cena i jakość usługi. Google utworzyło mechanizm, który lokalizując nasze miejsce pobytu, pokazuje nam najbardziej polecane przez innych użytkowników miejsca blisko nas. Warto więc sprawić, by w pozycjonowaniu lokalnym nasza firma zajmowała jak najwyższą pozycję.

seo dla blogerów
SEO dla Blogerów – Dlaczego jest ważne? Jak podwyższać?

SEO to dla każdego autora bloga być, albo nie być. Tak naprawdę każdy autor swojego bloga musi znać zasady poprawnej optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarki Google-a i dbać o ruch organiczny na swoim blogu. Na czym to polega i dlaczego jest tak ważnym elementem dla każdego blogera dowiesz się z tego artykułu.

Kurs Wordpress SEO
Recenzja "Kurs Wordpress optymalizacja SEO" od Edugrafia.pl

Zostaliśmy poproszeni o zrecenzowanie wideo kursu, którego tematem jest SEO w Wordpress. Kurs został przygotowany przez platformę Edugrafia. Czy daje nam możliwość nauczenia się jak budować strony przyjazne pod SEO? Czy informacje w nim zawarte są przydatne dla początkujących użytkowników? Czy zaawansowani użytkownicy znajdą coś dla siebie? Na te oraz inne pytania znajdziecie odpowiedź w naszej recenzji!

Usługi w abonamencie SEO
Jakie usługi zawrzeć w swojej ofercie?

Rynek usług marketingowych to brutalne miejsce. Trzeba się ciągle rozwijać i bezkompromisowo brnąć do przodu. Czasem wymaga to sprzedawania tych samych usług, ale pod innymi nazwami. W tym artykule pokażę Ci jak sprzedawać pozycjonowanie na kilka sposobów, nie używając w ogóle słowa "pozycjonowanie", a jedynie SEO oraz kilka innych dobrze znanych pojęć.

Gdzie zlecać treści?
Gdzie warto zlecać treści i jaki jest ich koszt?

Treści na swoją stronę i do działań content marketingowych możesz tworzyć sam. Możesz też zlecić to komuś, kto jest zdecydowanie bardziej doświadczony w tym temacie. Mowa oczywiście o copywriterze. Zobacz, jak copywriter może Ci pomóc oraz jakie stawki za artykuły są aktualne.

unikalność treści
Dlaczego treści na stronie powinny być unikalne?

Czy wiesz, dlaczego treść na Twojej stronie internetowej powinna być unikalna? Jej brak może bardzo niekorzystnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarkach. Nie wiesz, jak to sprawdzić? Podpowiemy Ci! Zapraszamy do lektury artykułu, który nauczy Cię, jak zyskać na widoczności w Google!

wybór agencji SEO
Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Wybór agencji SEO jest wymagającym i trudnym procesem. Często jednak jest to jedyna droga do poprawienia sytuacji naszej strony internetowej, a nierzadko też całego biznesu. W tym artykule pomożemy Ci w procesie wyboru odpowiedniej agencji SEO oraz powiemy, na co powinno się zwracać uwagę przy podpisywaniu umowy.

specjalista
Umiejętności współczesnego specjalisty SEO

Wraz ze zmianami wprowadzanymi w Google (zmiany wagi poszczególnych sygnałów, poprawa skuteczności algorytmów, większa ilość filtrów etc.) zmienia się zestaw umiejętności, jakie są niezbędne, aby efektywnie pozycjonować strony www. Oprócz umiejętności o charakterze technicznym coraz większe znaczenie zaczynają mieć umiejętności miękkie.

Ponad 93500 portali, 8200 influencerów, 1390 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto